Noutati:

Iaurtul, aliment viu

Ultima actualizare la 6 noiembrie 2012. Categoria: Trăiește sănătos!
Acest articol a fost citit de 85711 ori.
Iaurtul, aliment viu

Citeste despre:

Iaurtul si ColonHelp

Mic dejun sanatos. Pranz rapid. Cina usoara. Acesta poate fi iaurtul, caracterizat de nutritionisti drept un aliment viu, un aliment care stimuleaza imunitatea. Iaurtul este un produs fermentat, obtinut din lapte de vaca, de capra, de oaie, de bivolita sub actiunea unei microflore specifice – lactobacteriile Lactobacillus bulgaricus si Streptococus termophilus). Acestea se gasesc in stare vie pe toata perioada de valabilitate a iaurtului si stimuleaza refacerea florei intestinale distrusa de alimentatia dezechilibrata sau de abuzul de medicamente, in special de antibiotice.

Iaurtul face echipa buna cu produsul nostru ColonHelp, un supliment cu fibre, care administrat in fiecare dimineata impreuna cu un pahar cu iaurt intareste imunitatea, reface flora intestinala, previne constipatia, favorizeaza scaderea nivelului de colesterol si controlarea glicemiei, previne sindromul de colon iritabil. Avem astfel o combinatie de probiotice (iaurtul) si prebiotice (fibrele din tarate de in si psyllium din ColonHelp), care mentin nu doar intestinul sanatos, ci intregul organism.

iaurt-1

Foarte multa lume a auzit de dieta Budwig, prin care medicul german Johanna Budwig a tratat bolnavi de cancer. Aceasta folosea un amestec de seminte de in, ulei de in si branza de vaci. Cum produsul nostru ColonHelp, are un continut ridicat de seminte de in, macinate impreuna cu uleiul, si din moment ce ColonHelp se administreaza cu iaurt, care contine aceiasi aminoacizi ca si branza, iata ca formula noastra se apropie de reteta de tratare a cancerului folosita de germanca Johanna Budwig.

Iaurtul: mod de preparare

Iaurtul se prepara din lapte in care sunt incorporate cele doua lactobacterii (Lactobacillus bulgaricus si Streptococus termophilus). Acestea actioneaza bine la temperaturi de 40-50 de grade Celsius si transforma o parte din lactoza in acid lactic. Odata iaurtul fermentat este suficient sa fie transportat la rece (4 grade Celsius), pentru ca actiunea bacteriilor sa fie oprita. Dupa fermentare, iaurtul poate fi conservat doua-trei saptamani. Pentru a fi un probiotic de calitate, iaurtul trebuie sa contina intre 100 de milioane si 1 miliard de bacterii vii pe mililitru. Vi se pare mult? Aciditatea stomacului este o bariera foarte eficienta, distrugand o parte dintre bacteriile care trec pe acolo. De aceea, este nevoie de foarte multe bacterii pentru a fi siguri ca ajung in colon cat mai multe bacterii pentru ca flora intestinala sa poata fi refacuta.

Cum actioneaza probioticele din iaurt?

  • Repopuleaza cu bacterii prietenoase intestinul, dupa ce acestea au fost distruse de abuzul de antibiotice;
  • Ajuta digestia si combat anumite afectiuni cauzate de bacteriile neprietenoase;
  • Previn si trateaza diareea chiar si pe cea virala cu rotavirus (este cel mai frecvent virus cauzator de diaree la copii);
  • Opresc popularea tractului gastrointestinal cu bacterii parazite;
  • Usureaza simptomele sindromului de colon iritabil sau ale bolilor cronice inflamatorii (boala Crohn si colita ulcerativa);
  • Previn si /sau reduc recurenta infectiilor vaginale si a infectiilor tractului urinar;
  • Imbunatatesc absorbtia lactozei la persoanele cu intoleranta la lactoza;
  • Maresc raspunsul imun; studiile au aratat ca iaurtul din lapte care contine lactobacilli sau bifidus suplimentar poate sa imbunatateasca raspunsul imun natural;
  • Ajuta la tratamentul infectiilor respiratorii precum sinuzita, bronsita sau pneumonia;
  • Scad riscul alergiilor; exemplele includ astmul, alergiile alimentare la lapte, reactiile dermatologice sau eczema;
  • Au efect in reducerea nivelului de colesterol;
  • Reduc riscul recurentei cancerului de vezica o data ce aceasta tumoare a fost tratata; este nevoie de mai multe studii in acest sens.

Bifidobacteriile

iaurt-3

Pentru a fi siguri ca organismul nostru primeste bacteriile necesare, ar fi bine sa alegem un iaurt care pe langa cele doua lactobacterii specifice mai contine si bifidobacterii. Aceste bacterii ne populeaza intestinul inca din primele zile de viata. In timp, acestea dispar si microflora sanatoasa creata de ele este inlocuita, in functie de obiceiurile alimentare, cu o microflora nesanatoasa, de putrefactie. De aceea, o cura de 1-3 luni, in care iaurtul este asociat cu suplimentul de fibre ColonHelp, poate reface flora intestinala prietenoasa.

Combinate cu fibrele dinColonHelp, microorganismele din iaurt inlocuiesc microflora daunatoare si impiedica aparitia substantelor toxice care ar putea da nastere cancerului de colon.

SfatAtunci cand mergeti la cumparaturi, alegeti iaurturile care au inscriptionata pe eticheta o perioada de valabilitate nu mai mare de doua-trei saptamani. Cele care au o perioada de valabilitate mai mare nu sunt sanatoase. Este posibil ca dupa fermentare, acestea sa fi fost sterilizate pentru a fi pastrate pe raft cateva luni. Sterilizarea insa omoara bacteriile sanatoase din iaurt. Iaurturile astfel pregatite nu mai pot fi numite „alimente vii“.

Nutritionistii recomanda spre consum iaurturile naturale, cele in care nu au fost adaugate bucati de fructe, arome sau zahar. Fructele folosite in aceste produse sunt conservate sau uscate inainte de utilizare, iar aromele pot fi artificiale. Daca totusi vrem un iaurt cu fructe, putem sa adaugam bucati de fructe proaspete in iaurtul natural.

Din nefericire, multe dintre iaurturile din comert contin conservanti. De aceea este mai bine sa ne pregatim iaurtul in casa. Pentru aceasta, intr-un litri de lapte fiert si racit se pun doua linguri de iaurt sau smantana (iaurtul si smantana contin fermentii necesari). Laptele se lasa la prins, apoi se pastreaza la loc rece. O alta reteta de preparare a iaurtului in casa consta in amestecarea de lapte crud cu lapte fiert (in parti egale), se amesteca bine si se lasa la prins intr-un loc caldut.

sus in pagina

Creste imunitatea

Stiati caIaurtul isi are originea in Asia si a aparut din nevoia de a conserva laptele dupa muls. Se pare ca procesul de transformare a laptelui in iaurt a inceput in Mesopotamia.
Cuvantul iaurt provine din limba turca, din „youghurmak“ (a ingrosa).

In timp s-a vazut ca iaurtul este un aliment care creste imunitatea organismului, prin crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor „prietenoase” din colon si opreste dezvoltarea agentilor patogeni si, implicit, a produsilor lor toxici de metabolism. In prezent, pe piata exista mai multe tipuri de iaurt cu continut variabil de grasime, cremoase, de baut, organice. Iaurtul traditional a fost modificat pentru a corespunde cerintelor, astfel au aparut iaurturile cu fructe, musli, cu adaos de zahar. Continutul de grasime al iaurturilor existente pe piata variaza de la 0,1% (cel dietetic) la 4%. Cele cremoase au adaos de smantana si consistenta crescuta. Bio-iaurtul se obtine cu un anumit tip de cultura si de fermentare si are, in mod particular, efect de stimulare a digestiei. Iaurturile organice sunt facute din laptele animalelor hranite cu un anumit tip de furaj.

 

Exista de asemenea iaurturi pasteurizate (cu un termen de valabilitate prelungit), iaurturi speciale pentru copii sau iaurturi congelate. Acestea din urma nu exista pe piata romaneasca.

In acest context, trebuie facuta diferenta intre iaurt si kefir. Kefirul este produs din lapte, insa cu o alta microflora de fermentatie. Pe langa bacteriile lactice, kefirul mai contine si o drojdie care genereaza cantitati mici de alcool. Ca si iaurtul, si kefirul este un mijloc bun de stimulare a digestiei.

De retinutDin iaurt, calciul se asimileaza mai bine decat din lapte. De asemenea, in procesul de fermentare au loc descompunerea si degradarea proteinelor din lapte, iaurtul devenind astfel mai usor de digerat. Microorganismele din iaurt transforma lactoza si o descompun in zaharurile ei componente, astfel incat unele persoane cu intoleranta la lactoza pot consuma iaurt.

Din dorinta de a adauga in alimentatie fibre vegetale, producatorii de iaurturi au adaugat la unele formule cereale. Aceasta combinatie potenteaza atat efectul iaurtului, cat si pe cel al fibrelor vegetale. In ciuda acestor formule insa, cantitatea de fibre utilizata in astfel de iaurturi nu atinge nici pe departe nivelul necesarului zilnic de fibre. Iar daca cerealele sunt acoperite cu ciocolata, cu caramel, mai contin si zahar sau coloranti, fructe uscate sau conservate, atunci proprietatile acestor produse se pierd. Daca vreti un supliment de fibre pe care sa il luati cu iaurtul din fiecare dimineata, atunci apelati cu incredere la ColonHelp. Acesta este un supliment cu fibre, 100% natural, care se potenteaza reciproc cu iaurtul. ColonHelp utilizeaza fibre de cea mai buna calitate, sub forma de tarate de in si psyllium. Aceasta combinatie de probiotic (iaurtul) si prebiotic (fibre solubile) este optima in mentinerea starii de sanatate si in prevenirea multor boli.

Sursa de vitamine si minerale

Iaurtul este bogat in substante nutritive. El contine proteine si este o sursa bogata de calciu, vitamina B2, vitamina B12, potasiu si magneziu. Unul dintre beneficiile certe pe care le are iaurtul este cel de stimulare a digestiei. Odata ajuns in organism, iaurtul creeaza un mediu benefic pentru cresterea bacteriilor „prietenoase”. Aceste microorganisme sunt un ajutor fundamental pentru procesul digestiei si pentru protectia impotriva bacteriilor „neprietenoase”.

SfatPentru un plus de sanatate, in salatele de legume adaugati iaurt natural in loc de maioneza.

Prin continutul de calciu si vitamina D, iaurtul joaca un rol important in prevenirea osteoporozei. Hipertensiunea arteriala este o alta afectiune ameliorata prin consumul de iaurt. Un studiu efectuat in Spania a analizat legatura dintre iaurt si aparitia hipertensiunii arteriale. S-a dovedit ca persoanele care au consumat 2-3 portii de iaurt degresat pe zi au scazut riscul aparitiei HTA la jumatate fata de grupul care nu a consumat iaurt.

Probioticele distrug agentii patogeni

Stiati caIn ciuda beneficiilor iaurtului, in tara noastra, consumul de iaurt este foarte redus prin comparatie cu alte tari europene. Astfel, in vreme ce in Romania, consumul mediu anual de iaurt este de 5 kg/cap de locuitor, in Ungaria, consumul este de 17 kg, iar in Franta − 33 kg.

Un studiu efectuat de Departamentul Medical de Microbiologie, Dermatologie si Boli Infectioase, de la Lund University, din Suedia, a demonstrat ca utilizarea probioticelor din iaurturi (din genul Lactobacillus, Bifidobacterium sp, Saccharomyces boulardii) aduce beneficii starii de sanatate, impiedicand cresterea agentilor patogeni de genul Clostridium difficile, Campylobacter jejuni, Helicobacter pylori si rotavirus. De asemenea, in colon, probioticele au rol in producerea de antioxidanti care neutralizeaza radicalii liberi (nocivi pentru celule). Acelasi studiu a evidentiat ca bacteriile probiotice au rol important in producerea substantelor bactericide pentru agentii patogenii gastrici si intestinali. Ele ocupa locurile de atasare la nivelul celulelor in detrimentul agentilor patogeni intestinali, protejand astfel organismul de invazia lor. Acesta poate fi de altfel mecanismul prin care probioticele impiedica bacteriile patogene sa ajunga in sange si de aici la ficat.

 

Utilizand produsul ColonHelp impreuna cu iaurt natural, efectul asupra sanatatii este maxim. Prin fibrele solubile ale produsului ColonHelp (prebiotice) si bacteriile acidofile (probiotice) se creeaza un mediu propice pentru cresterea imunitatii prin stoparea inmultirii agentilor patogeni.

sus in pagina

Comandă acum produsul ColonHelp la doar 99 lei!

V-a fost util acest articol?

danu

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Nu stiam ca iaurtul are atatea benficii…si eu care mananc iaurt de cateva ori pe an! Am un aliment atat de sanatos si atat de la indemana si eu nu il folosesc!

  2. Felicitari pentru toate aceste informatii utile pe care ni le oferiti!!

  3. Eu mananc iaurt zilni,c dar nu il combin cu nimic, nu am incercat sa pun fibre sau ColonHelp, desi am auzit de multa vreme de acest produs.

  4. Caterina spune:

    Este bine sa consum la micul dejun ColonHelp cu iaurt, chiar daca nu vreau sa slabesc? Vreau sa-mi asigur aportul de fibre…

  5. @Caterina: Da, il puteti consuma in completarea micului dejun.

  6. Roxana Amalia spune:

    Eu ii pregatesc fetitei mele de 2 ani iaurtul in casa. E suficient sa am lapte proaspat la care adaug 1-2 lingurite de iaurt din comert si il las la o temperatura constanta (temperatura camerei) si el fermenteaza..si obtin iaurtul pe care il depozitez in borcan de sticla la frigider.

  7. Roxana Amalia spune:

    Gasesc in farmacii probiotice pe care le pot folosi pentru pregatirea iaurtului de casa sau aveti vreo reteta buna de iaurt? Daca isi prepara cineva de aici iaurt in casa astept pareri!

  8. Si eu sunt pro iaurt paregatit in casa. Este si mult mai bun la gust, dar am auzit si o alta variata, te constipa pentru ca acesta contine cazeina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

sus in pagina